Nazareno Bellucci

Location: Marsciano (Perugia - Italy)

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

COMMENTO:
Dopo aver usato per tanti anni montature "tradizionali" - dalla Vixen alla Meade alla Skywatcher - penso di essere arrivato alla montatura "definitiva".
La linear (tutta Made in Italy) si presenta esteticamente molto bella (di colore rosso) costruita in modo ineccepibile, curata in tutti i particolari. Possiede una capacità di trasmette un senso di solidità che non ritrovi se non in montature di prezzo almeno doppio. Io l'ho acquistata con il Synscan  che gia usavo sulla AZ-EQ6.
Precisione di puntamento superlativa: l'oggetto è sempre al centro del campo ccd  con focali da circa 1000 mm.; capacità di carico in fotografia di 20 kg effettivi con un peso della montatura di soli 12,5 Kg. Inseguimento buono senza autoguida (circa 2 minuti). Con l'autoguida (lodestar) l'inseguimento è molto buono anche per esposizioni da 20 min. e costante (non si butta una esposizione). Zero manutenzione visto che non ci sono ingranaggi o corone ma solo cinghie indeformabili.
Insomma la montatura ideale (che non fornisce nessun fastidio considerata l'assenza di manutenzione) sia per l'astrofilo itinerante sia per chi, come me, la usa in postazione fissa.
In ultimo, ma non meno importante, l'assistenza del costruttore Luciano Dal Sasso (se mai cè ne fosse bisogno) che è proverbiale per tempestività e competenza.

COMMENT:
After years and years of “traditional” mount using - i owned Vixen, Meade and Skywatcher mounts - i think i achieved now the “last” mount.
The Linear (all Made in Italy) has an handsome look, unexceptionable manufactured in every single particular. It can provide steady sensation hard to find in other brand mounts except mounts at least double priced. As a GoTo system i choose the Synscan that i already used with my old AZ-EQ6.
Excellent pointing accuracy: the object is always at the center of ccd frame with 1000 mm focal lenght;  photography weight capability 20 kg/44 lb and a only 12,5 kg/26 lb of mount weight. Good tracking without guide (about 2 minutes).
With the autoguide (Lodestar) the tracking is good and steady even with 20 minutes sub (no one sub is wasted).
Linear mount being gears and worms less and due to the special driven belt system, has no maintenance needs.
So i have to say that Linear mount is perfect for a traveller astroamateur as for a fixed observatory station.
Last but not least the great and direct assistance for professionality and quick response (if ever needed) of the Avalon-Instruments owner Luciano Dal Sasso.

Copyright ©2017 www.avalon-instruments.com - Design by Top 10 Binary Options
f t g m

Avalon Instruments

is a Dal Sasso s.r.l. brand

Via dei Rutuli, 101 Aprilia (LT)
Tel. 06/925.62.55
CF/P.IVA 01765460595 - R.EA. LT/1996-88885
C.S.I.V. EUR 91.800,00 - Terms of service


This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this but you can opt-out if you wish